اسلایدر

کانون فرهنگی رسانه معراج دانشگاه بیرجند اعلام نتایج امتحان مسابقه کتابخوانی «فتح خون»
 
کانون فرهنگی رسانه ی معراج دانشگاه بیرجند

نمرات به ترتیب نمره بالا می باشد و نفرات اول تا سوم، برنده این مسابقه می باشند.



           
پنج شنبه 15 مهر 1395برچسب:, :: 18:12
محمد گلماه

دانلود فرم ثبت نام در لینک زیر:

فرم کارآفرینی.docx



           
پنج شنبه 15 مهر 1395برچسب:, :: 17:40
محمد گلماه

 

جهت مشاهده نتایج، به ادامه مطلب مراجعه نمایید:



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 9 خرداد 1395برچسب:, :: 19:37
محمد گلماه
           
جمعه 10 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 20:42
محمد گلماه



           
پنج شنبه 26 فروردين 1395برچسب:, :: 1:26
محمد گلماه

 

قوانین:

1) شرایط مسابقه و رای گیری و ... بین تمامی تصاویر گرفته شده با دوربین یا موبایل با هر کیفیتی یکسان هست.

2) هر شرکت‎کننده می‌تواند حداکثر 5 قطعه عکس از هر موضوع را برای شرکت در مسابقه بفرستد.

3) آثار به صورت تک‎عکسِ سیاه و سفید یا رنگی و همچنین بصورت آنالوگ یا دیجیتال پذیرفته می‌شوند.

4) فایل عکس‌ها را با نام و نام خانوادگی به حروف انگلیسی از شماره ردیف 01 نامگذاری نموده و ارسال نمایید. به طور مثال به صورت Naser Elias zadeh 02 - Naser Elias zadeh 01 باشد.

5) مطلوب است درون لوح فشرده یک فایل wordذخیره گردد که حاوی اطلاعات ذیل باشد:
• نام و نام خانوادگی، شماره دانشجويى، رشته تحصيلى و شماره تلفن همراه و Email .
• کلیه اطلاعاتی که از فضای عکاسی‎شده دارید، (از قبیل نشانی، تاریخ ساخت، طراح اثر معماری، تاریخ عکاسی و مطالب دیگری که می‌تواند به درک بنا کمک کند.)

6) شما مى توانيد عکس ها و فايل word خود را به يکى از روش هاى زير برايمان ارسال کنيد:
• meraj.media@post.com : ايميل

• @birumedia : تلگرام

7) عکس‎های برگزیده، در یک نمایشگاه، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

8) تنها عکس‌هایی داوری خواهد شد که دخل و تصرف با ابزار گرافیکی (در حد کلاژ) بر روی آنها انجام نشده باشد.


هیأت داوران:
جناب آقاى حميد سيف الهى (مسئول سمعى و بصرى معاونت فرهنگى دانشگاه بيرجند )
جناب آقاى امين الرعايايى (عکاس و مستند ساز)
محمد گلماه(مسئول کانون فرهنگى معراج )
سيد على ثانى قوامى(معاون کانون فرهنگى معراج )

https://telegram.me/meraj_media_birjand_link



           
پنج شنبه 26 فروردين 1395برچسب:, :: 1:22
محمد گلماه

 

25 فروردین‌ماه روز بزرگداشت عطار نیشابوری شاعر و عارف معروف قرن هفتم هجری نام گرفته است. با توجه به اهمیت اندیشه های عرفانی عطار در شکل‌دهی به عرفان اسلامی و مقام والایی که وی در غزل و شعر پارسی دارد و همچنین گمنامی نسبی او در مقایسه با قله های دیگر شعر ایرانی و عرفان اسلامی نکاتی در باب این چهره ماندگار، اعجاب‌برانگیز و تأثیرگذار در تاریخ تفکر ایرانی – اسلامی اشاره می‌شوند. 

نیوتن می‌گوید بر شاخ غولان اندیشه ایستاده است و اگر این غولان نبودند وی مجالی برای رسیدن به دستاوردهای علمی خویش نداشت. 

این نکته در باب بزرگان اندیشه ایرانی – اسلامی چون مولوی، سعدی، حافظ، ملاصدرا و خواجه نصیرالدین توسی هم صدق می کند. افرادی چون فارابی، غزالی، رودکی، فردوسی و ابن سینا بودند که باعث شدند چنین بزرگانی در تمدن ما برویند و معارفی را از اندیشه های خود متأثر کنند. 

به صورت خاص در حوزه عرفان ایرانی – اسلامی اگر افرادی چون سنایی و بخصوص عطار نبودند امکان آنکه بزرگی چون مولوی فرصت بروز و نمود پیدا کند اندک بود. 

ما بسی از مولوی یاد می‌کنیم، اشعار او را می‌خوانیم و شاهدیم که اندیشه و اشعار وی حتی در مغرب زمین مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما هم برای فهم اندیشه‌های ژرف و غنی مولوی و هم برای پی بردن به سیر تکامل این اندیشه‌ها، احاطه به افکار افرادی چون عطار ضروی است، چرا که رگه‌های بسیاری از این افکار در اندیشه‌ها و اشعار فردی مانند عطار موجودند.

اگر معارف فرهنگ ایرانی – اسلامی سه ضلع داشته باشند یکی فقه، دیگری فلسفه و در آخر عرفان است. طرفه و عجب آنکه این سه ضلع در طول تاریخ علاوه بر نسبتهایی که با یکدیگر برقرار می کردند در پاره‌ای مواقع تعارض هم داشتند. 

چه عارفان و چه فلاسفه اختلاف نظرهایی را با فقها داشته‌اند و چه خود عارفان و فلاسفه همیشه رویکرد و منظر واحدی را اتخاذ نمی کرده‌اند و یکدیگر را بر نمی‌تافتند. 

در این میان اگر حتی افرادی چون مولوی با وجود مخالفتهایی که با فلسفه داشته‌اند خود فلسفه‌ورزی نموده‌اند، عطار نماد و نمود کاملی از جریان عرفانی در تمدن و فرهنگ ایرانی – اسلامی است. 

شناخت یکی از سه ضلع فرهنگ ایرانی یعنی عرفان بدون تضلع و تسلط به اندیشه های عطار ممکن نیست. از سوی دیگر او چهره‌ای است که عرفان چند سده اول جهان اسلام و جهان ایرانی را از عرفان چند سده متأخر آن جدا می‌کند و از این لحاظ پل میان این دو قسم عرفان به حساب می آید. این نکته نیز اهمیت وی را در عنوان چهره برجسته عرفان اسلامی بیش از پیش نشان می‌دهد. 

زبان پارسی اگر زبان دوم علمی جهان اسلام است زبان اول عرفان اسلامی است. این نکته‌ای است که حتی مورد تأیید عرب‌زبانان نیز واقع شده است. 

ارتباط میان این دو چنان نزدیک است که پاره‌ای از زبان‌شناسان را بدان سمت سوق داده است که تصریح کنند زبان پارسی در اساس خود مستعد ترویج شعر و بخصوص شعر عرفانی است. 

در این میان نقش عطار نه تنها به عنوان ترویج دهنده عرفان اسلامی و آشنایی دادن مخاطبان با قله های این جریان چون حلاج، ابراهیم ادهم و ابوسعید ابوالخیر برجسته است که در ترویج زبان غنی و ژرف پارسی نیز نقشی مهم بازی می‌کند. 

پاره‌ای از زبان‌شناسان به‌درستی تصریح کرده‌اند که راهی برای غنی کردن زبان جز وجود نخبگانی که در عرصه‌های گوناگون به تفکر و تأمل می‌پردازند وجود ندارد و به جهت نسبت نزدیک فکر و زبان هر تحولی در عرصه فکر تأثیر خود را به‌وفور بر زبان می گذارد. نقش عطار در پیشبرد تفکر عرفانی از این جنبه نیز قابل توجیه است . 

او نه تنها تفکری را به یکی از مراحل مهم خود رسانده که امکانات زبانی جدیدی نیز برای انتقال مفاهیم عرفانی ارائه کرده است. 



           
سه شنبه 24 فروردين 1395برچسب:, :: 21:43
محمد گلماه

جهت مشاهده بقیه تصاویر، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

عضویت در کانال رسمی رسانه فرهنگی دانشگاه بیرجند:

https://telegram.me/meraj_media_birjand_link



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 16:39
محمد گلماه



           
شنبه 14 اسفند 1394برچسب:, :: 23:54
محمد گلماه

 

حهت مشاهده بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 10 اسفند 1394برچسب:, :: 1:1
محمد گلماه

جهت مشاهده بقیه تصاویر، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, :: 21:3
محمد گلماه



           
پنج شنبه 6 اسفند 1394برچسب:, :: 12:46
محمد گلماه

 

 

ضمن عرض تشکر از شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی، به استحضار شما عزیزان می رسانیم که این نمرات بصورت درصد می باشد

جوایز نفرات اول تا سوم بزودی اهدا خواهد شد.

 

 

جهت مشاهده نمرات ، به ادامه مطلب مراجعه کنید:



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, :: 15:49
محمد گلماه

 

 

 



           
پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, :: 15:39
محمد گلماه

تعداد شرکت کنندگان :

25 نفر

 



           
پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, :: 15:34
محمد گلماه

 

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.
گذشته از آنکه آمریکا مطلوبترین شرائط جغرافیائی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد امواج این انفجار بزرگ رژیمهای وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود. پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزشهای معنوی بود. پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزشهای آن و به حرکت در آمدن موجی از خیزشهای رهایی بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود. همزمان با ایران، رژیم وابسته به آمریکا در نیکاراگوئه نیز سرنگون شد. در افغانستان دولت شوروی ناگریز از کودتای خونین و سپس لشکرکشی و اشغال این کشور شد تا حرکت اسلامی را مهار کند.1 در عراق، کودتای صدام با همین هدف شکل گرفت. 2 مردم لبنان و فلسطین پیروزی انقلاب ایران را جشن گرفتند و جهاد خویش را در شکلی نوین و ملهم از انقلاب اسلامی آغاز کردند. جنبشهای اسلامی در مصر، تونس، الجزایر، سودان، عربستان و ترکیه احیا شدند.
پس از جنگ جهانی دوم نظمی ظالمانه بر جهان حکمفرما بود. مناطق مختلف جهان بین دو قدرت غالب شرق و غرب تقسیم شده بود و سازمان‌های نظامی ورشو و ناتو نگهبانان این نظم ناعادلانه بودند. هیچ حرکت و تحولی در جهان سوم خارج از این چارچوب و بدون وابستگی به یکی از دو قطب حاکم امکان موفقیت نمی‌یافت. اینک انقلابی در جهان معاصر و در منطقه امن غربیها پیروز شده بود که شعار اصلی آن «نه شرقی نه غربی» بود. نهضت امام در ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریکا درافتاده بود و شکست را بر او تحمیل کرده بود. این واقعیت کمونیست‌ها را در ادعای مبارزات ضدامپریالیستی شان خلع سلاح می‌کرد و برای نخستین بار در عصر حاضر، دین را به عنوان عاملی حرکت‌زا در پهنه مبارزات ملتها مطرح می‌ساخت.
با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.
چنین بود که از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.
نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است. 3
به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران ک غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است که پس از گذشت نزدیک به سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند. 4
نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است. مهمترین دستاوردهای این انقلاب در صحنه‌ بین‌المللی تاکنون به قرار زیر بوده است. 5
1. تجدید بنای تفکر انقلابی بر مبنای دین
2. مطرح شدن اسلام بعنوان یک ایدئولوژی انقلابی.
3. تلفیق موفقیت آمیز رهبری سیاسی و مذهبی.
4. احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان.
5. احیاء روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان.
6. احیاء روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملتها.
7. منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها.
از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد



           
چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:, :: 22:15
محمد گلماه



           
چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:, :: 22:2
محمد گلماه

اولین نمایشگاه عکس کانون فرهنگی رسانه معراج دانشگاه بیرجند به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از روز شنبه 17 بهمن 1394 به مدت یک هفته در سالن آموزشی دانشکده کشاورزی برگزار می شود.

از دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه دعوت می شود که از این نمایشگاه دیدن نمایند.



           
جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, :: 12:58
محمد گلماه

 

ضمن تشکر از شرکت کنندگان عزیز در این دوره آموزشی، به استحضار شما عزیزان می رسانیم که کلیه عزیزانی که در امتحان این دوره شرکت کردند، نمره قبولی را دریافت کرده اند و مدارک آن ها در اواسط دی ماه به آن ها اهدا خواهد شد.

 

 

جهت مشاهده نمرات ، به ادامه مطلب مراجعه کنید:



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 آذر 1394برچسب:, :: 18:41
محمد گلماه



           
سه شنبه 24 آذر 1394برچسب:, :: 18:14
محمد گلماه

 

***

 

 

***

 

 

***

 



           
سه شنبه 24 آذر 1394برچسب:, :: 18:8
محمد گلماه

حهت مشاهده بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 22 آبان 1394برچسب:, :: 17:59
محمد گلماه

زمان:

دوشنبه ، 18 آبان ماه ، ساعت 20:15

مکان:

کلاس 107 ، دانشکده کشاورزی



           
شنبه 16 آبان 1394برچسب:, :: 17:14
محمد گلماه

 

*مسابقه کتابخوانی «انسان 250 ساله»

پ.ن اول:نمره ی برگزیدگان بصورت درصدی می باشد

پ.ن دوم: چهار نفر آخر، نمره ی مشابه گرفته اند و مبلغ جایزه بین این چهار نفر به طور مساوی تقسیم می شود.



           
شنبه 16 آبان 1394برچسب:, :: 21:0
محمد گلماه



           
یک شنبه 3 آبان 1394برچسب:, :: 1:19
محمد گلماه

با عرض سلام خدمت دانشجویان عزیز

کانون فرهنگی رسانه معراج از شما عزیزانی که برای تماشای  این فیلم آمدند تشکر می‌کند و از اینکه محیط پخش فیلم مناسب نبود و بعضی از شما عزیزان که بدلیل پرشدن ظرفیت نتوانستید فیلم را ببینید ، پوزش می‌طلبد.

 

 

 

 

حهت مشاهده بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, :: 18:28
محمد گلماه



           
شنبه 18 مهر 1394برچسب:, :: 1:57
محمد گلماه

 

جهت انتخاب فیلم مورد علاقه تان جهت پخش، لطفا در صفحه ی اصلی سایت ، بالای صفحه پس از انتخاب در قسمت "نظر دهید" این پست مشخصات خود را جهت شرکت در قرعه کشی وارد نمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک به شماره 09157572657 نظر و مشخصات خود را اعلام کنید.

همچنین در صفحه ی رسمی لاین هم می توانید در این نظرسنجی شرکت کنید.



           
چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:, :: 2:16
محمد گلماه

 

http://line.me/ti/p/%40mkt7282s
از شما عزيزان و دوستداران و همراهان تقاضا داریم در نشر و خبر رسانی به دانشجویان دانشگاه کوشا باشید.
پيج رسمي کانون فرهنگی رسانه معراج



           
سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:, :: 19:17
محمد گلماه

«باستانی کاران نوجوان امیر عرب در جشن غدیر»

 

جهت مشاهده ی بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, :: 15:45
محمد گلماه

اولین مجله ی فرهنگی،اجتماعی و علمی جوان روز پنج شنبه در خوابگاه ها پخش خواهد شد که موضوع اولین نشریمون درباره ی امتحانات دانشجویی است

و بیش تر مطالب آن بصورت طنز می باشد .

در وسط این نشریه پوستری قرار گرفته که باید رنگی چاپ میشد ولی متاسفانه معاونت فرهنگی با چاپ رنگی آن مخالفت کرد و مجبور شدیم که صفحه ی وسط را هم

سیاه و سفید بزنیم

امیدواریم که از اولین نشریمون رضایت داشته باشید

تصویر جلد رو و پشت صفحه:

تصویر پوستر:



کانون فرهنگی رسانه ی معراج برگزار می کند:

فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال" در سینما بهمن

با 60 درصد تخفیف (اعضا 75 درصد)

محل فروش بلیط:سلف دانشکده کشاورزی

 

دانلود:

تیزر فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال".mp4

 

زمان برگزاری :

پنج شنبه ، 94/2/31

تعداد افراد شرکت کننده:

55نفر



 



جهت مشاهده ی نتایج ، به ادامه ی مطلب بروید:

 

     
     
     
     
     


ادامه مطلب ...


           

نظرسنجی عملکرد کانون فرهنگی رسانه ی معراج

با محوریت نشریه ی فرهنگی آریان

 

1-به نظر شما غالب نشریه در چه موضوعاتی باشد؟


2-چه پیشنهاداتی جهت پرمخاطب شدن این نشریه  دارید؟


3-آیا به نظر شما در یک شماره از نشریه،به موضوعات مختلف پرداخته شود یا به یک موضوع خاص؟


4-باتوجه به اینکه این کانون ، فرهنگی رسانه ای می باشد،چه پیشنهاداتی برای ارتباط بهتر با
مخاطب دانشجو دارید؟


5-به طور کلی نظرات و ایده های خود را جهت بهبود سطح کیفی کانون فرهنگی رسانه ی معراج بیان
کنید


6-با توجه به فعالیت های کانون نوپای رسانه ی معراج،چه فعالیت هایی از آن را شاخص تر می بینید؟(پخش فیلم،نشریه های دیواری و ...)
اگر فعایت خاصی را مدنظر دارید،می توانید ذکر کنید.

شما می توانید نظرات خود را از طریق همین سایت به صورت «نظرات»  با ما در میان بگذارید.

«به سه نفر از عزیزان که بهترین نظرات را بدهند،جوایز نفیسی اهدا خواهد شد»



           
جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 2:27
محمد گلماه

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ کانون فرهنگی رسانه ی معراج خوش آمدید ...
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون غرهنگی رسانه ی معراج و آدرس meraj-media-birjand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 15355
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1